רעיונות לשיווק העסק שלך בתקופת הקורונה

שיווק העסק שלכם בתקופת התפרצות הקורונה בעולם

ישנו כל כך הרבה מידע אודות הימנעות מהדבקות מנגיף הקורונה, כמו למשל כיצד אתם צריכים לרחוץ ידיים, איזה מסכות או כפפות אתם צריכים להשתמש, לשהות בידוד והתרחקות חברתית, כיצד להתמודד עם הנגיף במידה ונדבקת ועוד…

מעבר לחששות הבריאותיות (שהן חשובות מאוד) ישנן חששות כלכליות, איך התפרצות הנגיף תשפיע על עתיד העסק שלי? האם אוכל לעבור את תקופה זו? ומהם הדברים שעליי לעשות גם בתקופת הקורונה הקשה לצורך קידום העסק שלי ושמירה על קהל הלקוחות גם בתקופה זו וגם לאחריה.

אם אתה בעל עסק סביר להניח שיש לך מספר שאלות המעסיקות אותך:

כיצד התפרצות הנגיף עלולה להשפיע לרעה על העסק שלי?

האם עליי להמשיך לשווק את העסק שלי בתקופת הקורונה?

ומהן פלטפורמות השיווק המתאימות ביותר לשיווק העסק שלי בתקופה זו?

בתקופה זו רוב בעלי העסקים מנסים לצמצם עלויות ככל שניתן, כמו למשל לפטר עובדים, להוריד עלויות פרסום, לא לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ובכל להיכנס למצב רוח ירוד המשפיע בצורה משמעותית גם מבחינה נפשית וגם מבחינה עסקית.

אני חושב שתמיד צריך לחשוב איך להפוך את הלימון ללימונדה, זה נכון שקשה לקום כל בוקר במחשבה שכל מה שבנית עד כה נהרס ושהמצב לא יחזור להיות כמו פעם, אני לא כל כך מסכים למחשבה, הרי זה המצב שנתקלנו אליו (והוא כמובן לא בשליטתנו) ולכן יש לנסות ולהפוך את התקופה הזאת להזדמנות עסקית עבורנו, עבור משפחתנו ועבור העסק שלנו.

כבעל עסק בתקופת הקורונה אתה יכול להיות אחד משתי האפשרויות הבאות:

  1. בעל עסק אשר ויתר (זמנית כמובן) על העסק שלו ומעוניין רק לשרוד תוך כדי הפחתת הפרסום שלו לגמרי, אי יצירת קשר עם לקוחות קיימים ועוד..
  2. בעל עסק אשר מזהה פה הזדמנות לעשייה של משהו חדש, משהו אחר, בניית אסטרטגיה שיווקית מתאימה גם למצבים כאלה שאנחנו לא ערוכים להם מראש ויצירת הזדמנות מקיפה כדי להמשיך הלאה ולהרים את העסק בכל מצב.

במאמר הבא אציג לכם כמה רעיונות שתוכלו להשתמש בהם כדי לקדם את העסק שלכם גם בתקופת הקורונה.

 

קידום העסק שלכם ברשתות החברתיות בזמן הקורונה

מקמפיינים שאני מריץ בימים אלו (בתקופת הקורונה) אני מזהה עלייה משמעותית באנשים הנמצאים ברשתות החברתיות. אנשים אשר נמצאים בבידוד בבית מחפשים תקשורת (אישית ככל הניתן) עם החברה החיצונית והתקשורת הזאת מתבצעת רק באמצעות המדיה החברתית. אני מדבר על הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, לינדקאין וכו'..

זה הזמן שלכם להיות שם, להציג את המותג שלכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר לקהל הלקוחות שלכם ולקהל פוטנציאלי חדש שיכול לצרוך את שירותכם בתקופת המשבר וגם לאחריו.

הרשת החברתית היא הפלטפורמה הטובה ביותר לפרסום ושיווק העסק שלכם בתקופה זו. חשבו קצת מחוץ לקופסא ותנסו לעלות על השיטה הטובה ביותר לגרום לאנשים להיחשף אליכם וממש לגרום להם לרצות את שירותכם. אנשים בבית, מבודדים ומחפשים את הקשר האישי הזה.

 

 שמירה על קשר עם הלקוחות שלכם באמצעות משלוח דואר אלקטרוני


הרי חשבו על זה, זו התקופה הטובה ביותר ליצירת קשר עם הלקוחות הוותיקים שלכם. רכישת האמון שלהם תוך כדי תזכורת מקיפה שאנחנו פה ואנחנו נעמוד לרשותם גם בתקופת הקורונה.

בתקופה הזאת אנשים מבודדים, מדוכאים ומרגישים לבד ולכן זה בדיוק הזמן לחזק את הקשר. שאדם נמצא בתקופה שהוא פגיע הוא הכי נקשר ומחפש את המקום או בעל העסק שהוא יכול להיאחז בו ושם בדיוק אתם צריכים להיות.

ניתן לשלוח מייל אישי שבעיקרו אנו מזדהים עם המצב, אנו מקווים שהוא יחלוף במהרה ושאנחנו שם לכל דבר שהוא יצטרך. אל תשלבו משהו מכירתי או פרסום מוצר כלשהו, זה רק עלול לפגוע ולגרום לאותו לקוח להתרחק ממכם. זכרו המטרה העיקרית היא לשמור על קשר ולהראות ללקוח שאתם שם בכל מצב.

חשבו על זה, יושב אדם לבד בבידוד בביתו ופתאום מקבל מייל שמחמם לו את הלב, אין דבר יותר משמח מזה.

 

קידום אורגני בתקופת הקורונה

המשך פעילות קידום אורגני SEO או בניית אסטרטגיה לקידום כזה במידה ולא עשיתם עד כה

קידום אורגני הינו תהליך ארוך שלוקח זמן, זה נכון שהשקעה בקידום מסוג זה היא מטורפת. יש לבדוק מה המתחרים שלנו עושים, מה החיפושים הנפוצים ביותר, מהם המוצרים שאנחנו רוצים לקדם, מהן מילות המפתח ועוד.. לכן זה בדיוק הזמן להתחיל ולחשוב על מהלך כזה!

קידום אורגני אינו משפיע על נראות האתר במנועי החיפוש באופן מידי, אלא זהו תהליך שלוקח חודשים וטומן בחובו כתיבת תכנים מרובים, מעבר על האתר וביצוע הליך של אופטימיזציה מקיף לכל הדפים באתר. זה לוקח זמן ולכן בדיוק זה הזמן לעשות זאת. הכל שקט? תשקיעו בעסק שלכם מבחינה אורגנית.

 

כתיבת תכנים ומאמרים חדשים לאתר שלכם

תמיד אנחנו אומרים שאנחנו חייבים לכתוב קצת תוכן איכותי לאתר שלנו אבל האמת אף פעם אין לנו זמן לזה. תמיד יש משהו שאנחנו צריכים לעשות, לקוח שמתקשר, הזמנה שצריכים להוציא וכו'…

לכן תקופת הקורונה היא התקופה הטובה ביותר לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלנו וכמובן להפצתו ברחבי הרשת ככל שניתן.

היתרונות ביצירת והמשך תהליכי שיווק בתקופת הקורונה

  1. בניית מערכת יחסים איכותיות עם הלקוחות שלהם בתקופה קשה זו.
  2. יצירת יתרון רב מול המתחרים שלהם אשר אינם עושים פעילות שיווקית כלל בתקופה זאת עקב צמצום עלויות שיווק ושליחת עובדי החברה לחל"ת.
  3. תלמד על הלקוחות שלך. תנסה לחשוב מי הם הלקוחות שלך? מה משותף להם? יש לך את הזמן לבצע ניתוחים מעניינים והצלבות לגבי הלקוחות, תחום עיסוקיהם, מקום מגוריהם ועוד.. ולדעת מה היתרון היחסי שיש לך לאורך השנים מול המתחרים שלך. מציאת היתרון היחסי יאפשר לך להשקיע פרסום רב וממוקד יותר וכך להגדיל את הסיכוי להצלחה ומקסום רווחי העסק.
  4. הרבה עסקים נסגרים בתקופה זו לכן אתה צריך לנצל את זה, להיות שם ולתת את המרב שלך. איפה שכולם נרדמים אתה צריך להתעורר ולהשקיע את כל הכוחות שלך בעסק שלך ובנוכחות הדיגיטלית שלו.

חשוב לי להדגיש, תקופת הקורונה תעבור, יש האומרים שכבר אחרי פסח המשחק יתחיל לחזור לעצמו בצורה הדרגתית ולכן חשוב שתתחילו כבר עכשיו. אל תחכו. יש לכם זמן? תזמו, תלמדו, תנתחו תעשו את כל מה שתוכלו כדי להביא את העסק שלכם צעד אחד קדימה לפני כולם. שכולם במגננה זה הזמן שלכם לתקוף.

מעוניינים בשיחת ייעוץ אישית חינם לגבי שיווק העסק שלכם בתקופת הקורונה?

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מעוניין בשיחת ייעוץ ראשונית חינם לגבי העסק שלך?

השאר פרטים ואנו נחזור אליך בשעות הקרובות, מבטיחים!

לוגו ווב אקטיב - שיווק באינטרנט

חזרו אליי בבקשה לגבי
שיווק באינטרנט