קידום אתרים ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל

בכל שנייה יש למעלה מ-2.9 מיליון חיפושים במנוע החיפוש גוגל.

כמעט בכל דפי התוצאות ניתן לראות מודעות ממונות בחלקו העליון והתחתון של העמוד. המודעות הממומנות מסומנות בצד ימין של הקישור במסגרת ירוקה ובתוכה רשום מודעה. בכותרת המודעה, תוכן המודעה, הקישור שלה ובעוד פרמטרים נוספים ניתן לשלוט דרך מערכת ניהול המודעות Google Ads.
ברגע שאנשים מחפשים את השירות או המוצר שאתם משווקים, הם מקישים את המידע במנוע החיפוש ומנגד מנוע החיפוש מציג מולם תוצאות רלוונטיות, זה לא באמת משנה אם אתם עסק קטן או גדול, ברגע שתנהלו נכון את הקמפיין תוכלו להגיע לכל מיקום, בצורה המהירה ביותר.

מהן מודעות ממומנות בגוגל?

גוגל מציעה לבעלי עסקים לפרסם בתשלום את השירות או המוצר שהם באינטרנט.

בואו נחלק את הנושא לשני סוגים של קמפיינים:

  • א. קמפיין גוגל ממומן ברשת החיפוש
  • ב. קמפיין גוגל ממומן ברשת המדיה

פרסום גוגל ממומן ברשת החיפוש: פרסום ברשת החיפוש זה בעצם המודעות הממומנות שמופיעות בחלק העליון או התחתון של תוצאות החיפוש. הן יכולות לכלול בעיקר טקסט, קישור למודעה, תוספים, מיקומים, טלפונים לחיוג ועוד. למנהל הקמפיין יש דרך להחליט איזה מידע יופיע במודעה ואיזה לא.

פרסום גוגל ממומן ברשת המדיה: רשת המדיה היא אוסף נרחב של אתרי צד שלישי אשר הצטרפו ל- Google והסכימו להציג את המודעות השונות שמפורסמות בגוגל. המודעות ברשת המדיה יכולות להיות בפורמט טקסט משולב תמונה או וידאו וניתן למקד אותן באופן שונה בהתאם לקהל היעד או לאפיק הפרסומי.

איך גוגל יודע בדיוק מה לפרסם לי?

תהליך הפרסום של גוגל אדוורדס ממוקד בעיקר סביב מילות המפתח שבעלי העסקים מתחרים עליהן. בעת הקמת הקמפיין המפרסמים בוחרים רשימה של מילות מפתח למיקוד הרלוונטיות לעסק שלהם. החשיבה צריכה להתבצע בשני שלבים: שלב ראשון מה המילות המפתח הכי רלוונטיות לעסק שלי ושלב שני מה הסיכוי שהגולש ירשום אותם בגוגל. אי ביצוע מחקר מדויק ומקיף אודות העסק שלכם עלול לגרום לכם לשלם כסף רב עבור שירות שאינו מניב לכם תוצאות מכיוון שהוא אינו ממוקד או מתאים כלל לשירותים שאתם מציעים.

שילוב של מילות מפתח רלוונטיות וציון איכות המודעה (שהוקצה לכם ע"י גוגל) קובע אילו מודעות יופיעו והיכן. מפרסם המודעות משלם לרוב הקלקות, כלומר התשלום מתבצע רק אם הגולש אכן לחץ על המודעה שלך ונכנס לאתר או לדף נחיתה שלך.

איך אני יודע כמה תעלה לי כל הקלקה על המודעה שלי?

מערכת גוגל אדוורדס פועלת על גבי מערכת למכירה פומבית, המתקיימת באופן שותף בכל פעם שהמפרסם משתמש או מבצע חיפוש למילת מפתח ספציפית.

כדי להופיע במיקום טוב בתוצאות החיפוש עליך לבצע אופטימיזציה בין איכות המודעה שלך לבין העלות של פרסום מילת המפתח. ככל שציון איכות המודעה שלך גבוה יותר והמחיר שאתה מציע הוא גבוה יותר מהמתחרים, כך מיקום המודעה שלך יהיה טוב יותר.

  • מידת הרלוונטיות של המודעה שלך בהתאם לביטויי החיפוש שהגולש הקיש.

  • הקשר בין המודעה שלך לדף הנחיתה שעליו המודעה מפנה.

  • שיעור הקליקים ההיסטורי (CTR) של המודעה שבדר"כ משקף את איכות המודעה.

  • ביצועי חשבון היסטוריים כוללים לכל הקמפיינים.

מלבד המיקום של המודעה בתוצאות החיפוש, לאיכות המודעה יש יתרונות נוספים:

הפחתת עלויות – ברגע שגוגל מזהה כי המודעה היא איכותיות וממוקדת לתחום החיפוש הוא יוזיל לכם את העלויות לקליק.

חשיפה גבוהה יותר – כשיש לך ציוני איכות גבוהים, המודעות שלך יוצגו לעתים קרובות יותר, במיקומים טובים יותר, כמו למשל בחלק העליון ולא בחלק התחתון של הדף.
נושא זה יאפשר לך לקבל יותר קליקים והמרות מבלי שתצטרך להעלות התקציב שלך למודעה

מהן עלויות לפרסום המודעות בגוגל ממומן

עלות המודעות בגוגל משתנה על פי מספר גורמים, בניהם: כמות התחרות, מילות המפתח, תחום העיסוק שלך ועוד

העלות לקליק משתנה בין סוג הקמפיין למילת המפתח.
את עלות ההקלקה המדויק ניתן לדעת רק לאחר שהקמפיין רץ תקופה מסוימת, אך בעת הקמת הקמפיין ניתן לדעת שיעור של עלות ההקלקה ואף להגדיר מהו התקציב המקסימלי שאנחנו מוכנים להשקיע.