כתיבה שיווקית

כתיבת מאמרים ותוכן שיווקי הנו אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתרים אורגני באינטרנט. לצורך הפצתו של אתר עסקי מסויים או מוצר שאנו מוכרים ברשת האינטרנט אנו צריכים לכתוב תוכן שיווקי ממוקד  לנושא הנדרש. לא מספיק שנכתוב סתם איזה מאמר לא ענייני , הרי מנוע החיפוש "גוגל" יודע בדיוק איזה מאמר רלוונטי יותר למילות המפתח שהגולש הקיש ואיזה לא. מנוע החיפוש יודע לנתב את הגולש לתוכן הרלוונטי לאחר שהגולש ביצע חיפוש מסוים במילות המפתח הרלוונטיות לנושא שהוא מחפש. כתיבת מאמר שיווקי או תוכן שיווקי לאתר אינטרנט הנו אחד הנושאים החשובים ביותר בעת הקמת אתר אינטרנט או תחזוקתו השוטפת.

כל אתר אינטרנט איכותי מתבסס בעיקר על התוכן שכתוב בו , הרי מנועי החיפוש לא באמת "מבינים" האם התמונות יפות, או שהעיצוב של אתר האינטרנט עסקי נוצץ ומרהיב לעין , הם בהחלט יודעים האם התוכן הרלוונטי שאנו כותבים באתרנו הוא ענייני ואיכותי. אז איך בעצם מנועי החיפוש יודע האם התוכן איכותי הוא לא? הוא עובר כל אתר וקורא אותו? ממש לא! גוגל פיתחו שיטה מיוחדת המאפשרת להם למדוד כמה התוכן השיווקי שבאתר מסוים רלוונטי למנועי החיפוש.

אז איך באמת הם יודעים איזה תוכן לדרג גבוה יותר מהאחר? פשוט וחכם. קחו למשל גולש שמתעניין ברכישת גאדגטים ומתנות ייחודיות. הוא מקיש במנוע החיפוש " רכישת  גאדגטים ומתנות " , האתר הראשון שעולה לו במנוע החיפוש הוא הרלוונטי ביותר  מבחינתו. לאחר שהוא נכנס מנוע החיפוש "גוגל" סופר כמה זמן הוא נשאר בתוך אותו אתר , במידה והוא נשאר הרבה זמן באותו אתר מנוע החיפוש מבין כי מילת המפתח "רכישת גאדגטים ומתנות" בהחלט מתאימה למילות המפתח המדויקות שהגולש הקיש וכך הוא מדרג את אותו אתר מסוים גבוה יותר בהתאם למילות מפתח. וזו הסיבה העיקרית למה התוכן השיווקי של מוצר או שירות מסוים חייב להיות מדוייק וענייני לגולש.

כתיבת תוכן שיווקי חייב להיות בעל אלמנט מכירתי שיכול לנתב את הגולש לרכוש את המוצרים או השירותים שאנו מציעים.

מהם מטרותיו העיקריות בכתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט הוא למוצר מסוים :
קידום אתרים במנועי החיפוש לפי הנושא הנדרש.

הפצת מוצר או שירות מסוים ברשת האינטרנט.
הנעה למכירה , כלומר תוכן שיווקי בעל אפקט מכירתי .
יצירת אמון בן המוכר לקונה.
התאמת האתר למנועי החיפוש.
שיפור הציון שאנו מקבלים ממנוע החיפוש בהתאם למילות המפתח המבוקשות.