קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני לאתר אינטרנט המתבצע בעזרת אופטימיזציית האתר למנועי חיפוש באופן טבעי וברוא הוא התהליך  של יצירה של דפים אינטרנט חדשים מותאמים לסריקת מנועי החיפוש או שיפור דפים קיימים באתר האינטרנט לצורך קידום אתרים אורגני טבעי במנוע החיפוש,קידום זה אינו כרוך בתשלום עבור פרסום מילת מפתח מסוימות ,כמו בקידום ממומן.

על ידי יישום עקרונות הקידום אתרים אורגניים המטרה היא ליצור עמודי אתר אינטרנט קלים וידידותיים למנוע חיפוש וזאת כדי להגדיל את ערכו של האתר לגולש ולמנועי החיפוש תוך שיפור חווית הגולש לקריאה תוכן האתר.
כאשר מבצעים חיפוש במנוע חיפוש, התוצאות הטבעיות או בשמם המקצועי האורגניות (ללא תשלום עבור כל הקלקה) מוצגות בדפי התוצאות הרגילות של מנועי החיפוש. התוצאות הללו בדרך כלל מוצגות בצד השמאלי העליון של רשימת התוצאות האורגניות עם קישור לאתר הרלוונטי בשילוב קטע כתיבה קטן
(Page Description ) של דפי האינטרנט או אתרים הרלוונטיים למילות המפתח שהגולש הקיש , האתרים המתקבלים מוצגים בסדר יורד לפי רלוונטיות החיפוש ודירוגם במנועי החיפוש השונים. כל מנוע חיפוש ישנו האלגוריתמים המשפיע על דירוג האתר באופן שונה , ולכן במידה והאתר שלנו עולה בגוגל מקום ראשון בביטוי מסוים , זה לא אומר Bing נעלה באותו מיקום בדיוק אלא ההפך הגמור.

אחד היתרונות הבולטים של קידום אתרים במנועי החיפוש האורגניים מול קידום אתרים ממומן שבהם התשלום מתבצע  עבור כל הקלקה , שהדפים מותאמים מבחינה אורגנית יהיו עמידים יותר לשינויים של אלגוריתמים מנועי החיפוש וזאת מכיוון שהקידום הטבעי מיוצב הרבה יותר מקידום ממומן שעלותו עלולה להשתנות בהתאם לשינויים השונים.

אז מה כדאי , להשקיע זמן בקידום אתרים אורגני או כסף בקידום אתרים ממומן PPC?
מחקרים שביצעו ופורסמו על ידי מפעילי מנועי החיפוש הראו שהמחפשים נוטים לקרוא מן חלק עליון הדף דרך מרכז הדף ואל תחתית, מימין לשמאל , ומחקרים התנהגותיים הראו שמחפשים לוחצים יותר על התוצאות הטבעיות מסיבה שהתוצאות האורגניות הרבה יותר רלוונטיות למילות המפתח שהגולש הקיש מאשר קידום ממומן שהוא כללי יותר , ולא מותאם באופן מלא. לכן שגם במידה והגולש הקליק על אותה מודעה , הרלוונטיות יורדת והסיכוי שהגולש יהפוך ללקוח יורדת.

התיאוריות ועקרונות היישום של קידום אתרים אורגני מתפתחים כל הזמן. כמו שמנועי חיפוש מעדכנים את האלגוריתמים שלהם. מעבר לקידום אתרים באופן אורגני יש לשים לב לשינויים שגוגל מפרסם מעת לעת ולהתאים את עבודתנו באופן מושלם למגבלות או התוספות האחרונות שפורסם.

בעת ביצוע מחקר מילות מפתח מתמשך כחלק מאסטרטגיית הקידום האורגנית שלנו, השינויים הללו ניתנים להשתדרג במהירות כדי להתאים לשינויים שנגרמים במנועי החיפוש חיפוש באינטרנט.
לעומת זאת יש להבין כי קידום אתרים אורגני לוקח זמן , על מנת לראות תוצאות בתהליך נכון של קידום אתרים אורגני , יש להמתין כחודשיים לערך כדי לראות שינויים קלים במנועי החיפוש , וזאת תלוי כיצד האתר בנוי ומהי התחרות בנושא המבוקש. חקר מילות מפתח ייחודי יכול להאיץ את קידום האתרים האורגני במנועי החיפוש.