שיווק אתר עסקי

בניית אתר אינטרנט עסקי לא מוסיף כלום לעסק או ארגון בזה שהוא רק קיים , ללא שיווק או פרסום נוסף.

קידום העסק הנובע מאתר אינטרנט תלוי בתנועת הגולשים לאתר ותנועה תלויה בשיווק. אתר בלי תכנית שיווק שימושי ומאמרים מתאים לנושא המדובר לא יכול להניב פירות כלל.
אחד מהמכשולים הגדולים ביותר והנפוצים ביותר של המאה ה -20 בתחום האינטרנט היה שמי שבונה אתר אינטרנט יכול ישר להתחיל למכור ולהצליח בעסק הפרטי שלו, אז זהו שלא!
את אמת זה פשוט לא קורה ככה. הנה כמה ניפוצים למיתוסים הנפוצים היום בתחום האינטרנט.

אתרי אינטרנט ללא תנועה לא יעזור כלל לעסק או לאגודה , למרות שזו המטרה העיקרית של אתר אינטרנט עסקי. אם בנית אתר יפה ואף אחד לא נכנס אליו, לא משנה עד כמה שימושי או אמנותי האתר, הוא חסר תועלת. תחשוב על אתר כגרסה חדשה של מספר טלפון בחיוג חינם כמו 1-800 ,  בדיוק כמו מספר חיוג חינם הוא חסר תועלת אם אף אחד לא רואה אותו, כך גם אתר אינטרנט ,הוא חסר תועלת אם אף אחד לא מבקר בו.
אתרי אינטרנט לא מקבלים תנועה סתם בגלל שהם קיימים: אם תבינו את זה החיים שלכם יהיו הרבה יותר קלים, לשבת בצד ולא לעשות דבר, ממש לא יניב לכם את הפירות שאתם מחפשים. אתרי האינטרנט לא יכול לצור תנועה רק בגלל שהם יפים יותר ,טובים יותר או שימושיים יותר.
על מנת לצור תנועה יש לבצע תוכנית שיווק אסטרטגית מסודרת.

אתרים מצליחים ליצר תנועה באמצעות יישומים חדשים של שיווק מיושן, כולל פרסום, יחסי ציבור ומפה לאוזן. הם גם משקיעים מעט  ביצירת תנועה באמצעות שיווק אינטרנטי חדש, המודגש על ידי ניהול זהיר של אסטרטגיות חיפוש במנועי החיפוש השונים.
הריצה לפרסום אינה פשוטה ומהירה כמו בעבר. היום ישנם מספר רב של אלגוריתמים שיש להטעמים להגדרות מנועי החיפוש , כל הגדרה או התאמה כזאת של אתר האינטרנט שלכם כרוך בתשלום.

היתרון התחרותי שלך
מהו היתרון התחרותי של האתר שלך? איך אתה שונה מכל האחרים? מה באמת מבדיל אותך משאר האתרים? האם יש ערך קבוע שאפשר לשמר ולפתח לאורך זמן?

לדוגמה, חלק מהערכים הללו עשויים להוביל ליתרון תחרותי.
תוכן חדשני ומתחדש. לדוגמה, אתרי חדשות גדולים,הם לא הבעיה , העניין הוא באתרים בתחומים שונים שם הציפייה היא שהתוכן יהיה מעודכן על בסיס שבועי, חודשי, או רבעונים.

מינוף תוך כדי מיזוג של חברה גדולה עם בעלי אתרים קטנים באותו התחום.
מטרתנו ליישם אתר שמשדר אמינות. קהילה שבה אנשים ירגישו חופשיים לפרסם את מחשבותיהם ודאגותיהם תהיה יתרון תחרותי מובהק המבוסס רק על ידי אמון. הודעות חדשות ורעיונות חדשים תגרום לאותם גולשים לחזור לאתר שלך.

היתרון התחרותי עשוי להיות שונה עבור כל חברה בכל תחום מסוים, אפילו בין חברה אחת ואחרת באותו הענף. אתה לא צריך להיות יתרון תחרותי לרוץ עבודה מוצלחת עסקי קשה, יושר, ושביעות רצון של לקוח יכולה להחליף אותו, אבל כל קצה בהחלט ייתן לך בראש מתחיל אם אתה צריך להביא בהשקעות חדשות. אולי זה בסיס הלקוחות שלך שאתה רשאי לעשות בו שימוש מעת לעת.

תכונות והצהרת כוונות.
אסטרטגית אתר אינטרנט טובה חייבת להזדהות ישירות מול צורכי השוק, המצביע על שוקי היעד, הקהל הפוטנציאלי ולאחר מכן ממלא את הצרכים הנלווים. עכשיו, בעידן המתקדם ביותר ברשת האינטרנט, האסטרטגיה שלך היא בדרך כלל ע"י הוספת מרכיב של הכנסות עסקיות בסיסיות, בהתחשב בהוצאה הכספית שיש השקיע באותה תוכנית שיווקית.

עכשיו רואים את ההבדלים. תכונות המאפיינות את האתר, ואילו יתרונות הם ערכים חיוביים לאדם שמשתמש באתר מסויים. התכונות מיעדות לשמש כאמצעי להציע יתרון ללקוח המיועד. בדרך כלל אנשים קונים הטבות יותר מאשר את המוצרים עצמם. יכולתו של האתר לתת חיזוקים כאשר תוכנית השיווק המיושן של העסק שלהם היא בסדר לגבי קהל מסויים בלבד.
ראשית לכל החברות לבניית אתרים הגדולים והקטנים , מטרתם להבין  מהם התכונות שהלקוח צריך וכמובן להדגיש את היתרונות של אותו לקוח מול המתחרים שלו. יש עסקים יוצאים מן הכלל. אשר אתרי אינטרנט מסוימים, חלקם משווקים עבור חלק מהקונים, מחשבים ומוצרי אלקטרוניקה שונים, יש נטייה למזג כמה נושאים ומוצרים שונים יחד.

כאשר ממזגים את התכונות ויתרונות יחד, קודם כל תמיד יש להדגיש את היתרונות. בדרך כלל את היתרונות לפעילות שלך , למה האתר שלך טובה יותר ולא את התכונות שאת אך אחד זה לא מעניין באמת.

בין אתרי מסחר מקוונים, למשל מכירת ציוד ספורט או גאדגטים, מפרסמים לרוב את היתרונות הקשורים לאמינות ומקצוענות, יותר מתכונות אחרות. כאשר אתה מסתכל על שיווק כלכלי מקוון למשל, צריך לחשוב על זה שיווק נלווה ולא שיווק עיקרי. רוב המודעות אלה דוחפים יתרונות, אבל כמה אפשר לדחוף ולהציק לגולש עם הפרסומת שמפריעה לו בעצם לגלוש באינטרנט.