עדכון באלגוריתמים החיפוש של גוגל

שינוי חשוב במיוחד באלגוריתמים במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם – גוגל

לפני חודש וחצי בערך, בתחילת חודש יוני גוגל הודיעה באמצעות החשבון הטוויטר שלה כי התבצעה עדכון נוסף בתוצאות החיפוש. מטרתו העיקרית של העדכון החדש הוא גוון רחב יותר בכמות הדומיינים המופיעים בכל שאילתת חיפוש – כלומר מעכשיו גוגל לא תאפשר פרסום דומה הנגזר מאותו דומיין בכל שאילתה. מטרת העל של עדכון זה היא לצמצם את כמות התוצאות של הדומיינים החזקים והוותיקים יותר ולתת הזדמנות לאתרים חדשים המשקיעים בקידום אורגני ממוקד בהתאם לתחומם להגיע לתוצאות גבוהות יותר מבעבר.

בחודש האחרון ניתן לראות עליה משמעותית בגיוון של תוצאות החיפוש בגוגל.

 מה גרם לעדכון הנוכחי שפוגע בעיקר באתרים הוותיקים יותר?

אנשים רבים התלוננו במשך השנים שגוגל מאפשרת פרסום יותר מתוצאה אחת לכל דומיין. למשל החלטת לחפש שירות מסוים, במקום שתראה כמה תוצאות מאותו אתר או עסק היום תוכל לראות תוצאות מגוונות יותר באותו עמוד של תוצאות החיפוש, החיפוש הופך להיות ממצא יותר, נוח יותר והכי חשוב מאפשר הזדמנות חסרת תקדים לעסקים חדשים.

 

התחייבות זמנית שאינה באופן גורף

גוגל מפרסמת את הנושא אך אינה מתחייבת לכך. גוגל, כחברה שמבינה את מהות הפרסום, טוענת בנוסף כי היא שומרת לעצמה את הזכות להציג יותר משתי תוצאות במידה והיא רואה לנכון כי התחום חשוב והתוצאות הם אכן רלוונטיות לשאילתת החיפוש. לטענת דוברי גוגל רוב החיפושים הכפולים יהיו כאשר הגולש מחפש מוצג או חברה מסוימת. חשבו על זה, לדוגמה לקוח מחפש את המותג "איקאה" – אין מניעה שיופיעו יותר מתוצאה אחת, הרי זה מה שהגולש חיפש ולכן נציג לו את כל העמודים שיכולים להיות רלוונטיים עבורו.

האם תהיה השפעה גם כלפי תתי הדומיינים.

ראשית נסביר מהו תת דומיין. תת דומיין הוא דומיין משנה המשמש כחלק מהדומיין הראשי.
למשל הדומיין הראשי www.yourdomain.com 
אז התת דומיין יהיה site.yourdomain.com

התת דומיין בעצם משמש כדומיין נפרד מבחינת הנראות שלו ואך סוג האתר/הבלוג שמותקן עליו.

גוגל מבינה כי עסקים רבים מעלים בלוג או מידע פרסומי בתתי דומיין וככה אותו עסק מקבל מספר מקומות בתוצאות החיפוש – חלק מהתוצאות יהיו באמצעות האתר הראשי וחלקם בתתי הדומיין.

העדכון החדש יראה את התת דומיין כמו הדומיין הראשי ולא יאפשר זאת.

גם במצב הזה אין התחייבות מפי גוגל. הם אומרים שבמידה והתת דומיין יהיה ממש בתחום שונה או יעניק שירות שונה לגמרי משאר האתר הם יאשרו פרסום שלו בנפרד מהדומיין הראשי.

חשוב להבין שהעדכון הנ"ל אינו נכלל בכל תחומי החיפוש. העדכון ישפיע על תוצאות החיפוש ברשת החיפוש בלבד ולא ברשתות המדיה למיניהם. סרטונים, סיפורים ייחודיים, תמונות וכדומה אינם יושפעו מהעדכון.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מעוניין בשיחת ייעוץ ראשונית חינם לגבי העסק שלך?

השאר פרטים ואנו נחזור אליך בשעות הקרובות, מבטיחים!

לוגו ווב אקטיב - שיווק באינטרנט

חזרו אליי בבקשה לגבי
שיווק באינטרנט