מה צריך לעשות בעת העברת אתר ישן לאתר חדש

איך מחליפים או מעבירים את אתר האינטרנט שלך לאתר חדש מבלי לפגוע בקידום שלו

מעוניין להחליף את האתר הישן שלך באתר חדש ומרענן? בא לך להתחדש אבל אתה מפחד מההשלכות השונות שעלולות להיגרם עקב המעבר? במדריך הבא אסקור 7 פרמטרים חשובים שיש לבצע בעת החלפת אתר האינטרנט שלכם לאתר חדש ומרענן.

ראשית, חשוב לזכור שמנועי החיפוש הם חלק עיקרי ומרכזי בהצגת האתר שלכם ללקוחות פוטנציאליים. אני ממליץ לכם להקל על מנועי חיפוש לזהות את השינויים שביצעתם כולל שם הדומיין, מבנה האתר, קישורים וכן הלאה. תכנון נכון של קידום אתרים בשלב מוקדם של התהליך מגדיל את הסיכוי שהמעבר לאתר החדש יהיה חלק ומהיר מבלי שתפגעו בתוצאות החיפוש.

  1. ביצוע הפניות מחדש בעת העברת האתר

אם האתר החדש שלך כולל קבוצה חדשה של כתובות או קישורים הצורך בהפניות מחדש של 301 הינן חובה. הפניות מחדש של 301 מודיעות למנועי חיפוש כי התוכן עבר לצמיתות למיקום חדש. באופן זה יודעים מנועי החיפוש שלדפים החדשים יש תוכן זהה או דומה, וכי בטוח להקצות את הדירוג הקיים לדף החדש.

חיוני שכל דף באתר הישן יוקם עם הפניית 301 משלו הן למטרות קידום אתרים והן כדי למנוע מהמבקרים שלך להיתקל בקישורים שבורים. חלק מבעלי האתרים מנסים לבצע קיצור דרך על ידי הגדרת ניתוב כללי המעביר את כל הדפים הישנים לדף הבית של האתר החדש, אך שימו לב שדבר ירגיז את המשתמשים ומנועי החיפוש כאחד. אם לא ניתן לבצע התאמה בין אחד לאחד בין דפים ישנים לחדשים, עליכם לפחות שהדפים הישנים יצביעו על דף חדש עם תוכן דומה. אם לא ניתן לעשות זאת באופן אוטומטי, ויש לך יותר מדי דפים להפניה ידנית, הקפד להגדיר הפניות מחדש 301 לדפים החשובים והנצפים ביותר באתר שלך.

 

  1. שינוי שם הדומיין לשם דומיין חדש

אם המעבר מהאתר הישן לאתר החדש כולל שינוי שם דומיין, שקול לפרק את התהליך לשני שלבים נפרדים. ראשית, העבר את האתר הישן לדומיין החדש, הגדר הפניות 301 עבור כל עמוד על בסיס אחד לאחד. לאחר סיום זה, השיק את האתר החדש בדומיין החדש ובדוק שוב אם ההפניות נכונות. זה ימזער את הסיכון שמשהו ישתבש בעת תהליך עברת האתר.

 

  1. ניהול הקישורים נכנסים לאתר האינטרנט שלך

אסוף את הנתונים של הקישורים המפנים לאתר שלך וזהה את הקישורים הפופולריים שבהם. בדרך כלל ניתן למצוא מידע בכלי הניתוח והמחקר של גוגל קונסול Google Console. בגדול, אתה יכול ליצור קשר עם הבעלים של כל אתרי האינטרנט המפנים ולגרום להם לשנות את הקישור כדי שיצביע לדף החדש שלך, אך הדבר אינו תמיד אפשרי באופן מעשי מכיוון שלא כולם יהיו זמינים או יתעסקו עם זה.

 

  1. התאמת כותרות העומדים ותיאורי המטא של כל דף ודף

ודא שלכל העמודים באתר החדש יש כותרות של דפים ותיאורי מטה. אתה יכול להעביר אותם מהאתר הישן – אם הם ייחודיים ומתארים את תוכן העמוד. אם הכותרות והתיאורים שלך לא דומים לאתר הישן, יש לבצע התאמה מחדש ולהתמקד ביצירת מטא תוכן ידידותי יותר למנועי חיפוש.

 

  1. הכנת מפת האתר והגשתו לגוגל לצורך סריקת האתר

כשאתה משיק את אתרך החדש, מומלץ להגדיר שני Sitemaps. אחד מהם על בסיומת HTML  המותאם למשתמשים ומנועי חיפוש, והשני הוא Sitemap בסיומת XML המתאים למנועי חיפוש בלבד. מפת אתר מסייעת למנועי חיפוש לסרוק ולאינדקס את האתר שלך במהירות רבה יותר. אתה יכול להגיש מפת אתר למנוע חיפוש לגוגל באמצעות כלי מנהלי האתרים שלו.

  1. הכנת עמוד שגיאה 404 מתאים ונכון לגולשים שלך

זה נכון שאתה רוצה שפחות מבקרים באתר יראו אותו אך חשוב לקחת בחשבון שעמוד השגיאה חייב להיות גם ידידותי למשתמש וגם למנועי חיפוש. גם אם יצרת הפניות מחדש של כל העמודים באמצעות 301, הסיכוי הוא שמשתמשים עדיין יתקלו מדי פעם בקישורים שבורים. עמוד שגיאה 404 יכול לסייע למשתמשים ומנועי החיפוש לחזור ולהנות משירותי האתר בצורה קלה באמצעות קישורים שימושיים, תיבת חיפוש או לפחות הפניה מחדש לדף הבית.

 

מלבד שיש לבנות דף שגיאה ידידותי למשתמש, חשוב גם לוודא שהדף אכן מחזיר קוד 404 שגיאה כך שמנועי החיפוש מודעים לכך שהם עקבו אחר קישור שבור. עליכם גם לוודא שיש לכם מעקב לגבי הגולשים שמגיעים לעמודי השגיאה שלכם כך שתוכלו לזהות את המקורות המפנים ולתקן את אותם קישורים שבורים.

 

  1. תקופת מעבר מהאתר הישן לאתר החדש

אם שינית את שם הדומיין שלך מומלץ לשמור על שם הדומיין הישן עם הפניות 301 לפחות למשך 120 יום מתקופת המעבר מהאתר הישן לאתר החדש. דבר זה מאפשר לזחלנים של גוגל לסרוק ולאינדקס את כל הדפים החדשים שלך.

אם תבצעו את כל הפרמטרים המוזכרים במאמר אתם ממזערים את הסיכון להעלמה או לפגיעה של דירוג אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש.

 

אני מאחל לכם בהצלחה באתר החדש!

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מעוניין בשיחת ייעוץ ראשונית חינם לגבי העסק שלך?

השאר פרטים ואנו נחזור אליך בשעות הקרובות, מבטיחים!

לוגו ווב אקטיב - שיווק באינטרנט

חזרו אליי בבקשה לגבי
שיווק באינטרנט