מדוע אתר המכירות שלי לא מוכר

אם הגעת לעמוד הזה סימן שהאתר המכירות שלך לא מוכר כמו שאת מצפה שימכור…

אז קודם כל.. אפשר להירגע ולהישען אחורה
בכיסא, כי בפוסט הבא אנו נסביר לכם צעד אחר צעד איך מגדילים את המכירות באתר שלכם
בצורה משמעותית.

נכון שעבדת קשה לעלות את כל המוצרים
והאלמנטים העיצוביים השונים, חשבת על אסטרטגיה שיווקית מתאימה כמובן וידאת שכל
החברים הקרובים והרחוקים שלך מכירים את האתר שלך.

אבל בפועל המציאות הרבה יותר עגומה,
האתר לא באמת מוכר וכל ההשקעה שלך לא הניבה פירות. הרי אתר מכירות זה עסק לכל דבר.
שבונים עסק חושבים על מיתוג, מיקום, קהל פוטנציאלי, שירות לקוחות ועוד.. אני דיי
סבור ובטוח שלא חשבת על כל הנתונים הללו ברגע שהקמת את האתר שלך.

בפוסט הבא המטרה שלי לפרט לך מהי הסיבה
שהאתר שלך לא מוכר, וכמובן מהן הדרכים לתקן בעיות אלו ולשפר את יחס ההמרות שלך –
כלומר כמה נכנסו לאתר וכמה מותכם באמת ביצעו רכישה.

 

נתחיל ב-5 סיבות עיקריות למה האתר שלכם לא מוכר

1. תמונות המוצרים באתר לא אחידות ולא משכנעות במיוחד.

אז המוצר שלך באמת איכותי ומיוחד אבל
המוצר שלכם באתר ממש לא משקף את זה.
אני נתקל בהרבה אנשים שלוקחים תמונה מהאינטרנט באיכות ירודה ומעלים אותה באתר, עזבו
את זה לא חוקי וישנה אפשרות של פגיעה בזכויות יוצרים, זה גם ממש לא נראה מקצועי
ללקוח. הלקוח מהרהר וחושב אם התמונה של המוצר כזאת אז בטח המוצר והשירות של החברה
שמספקים אותו ירוד ולכן הלקוח יסגור את האתר שלכם ויקפץ לאתר הבא המופיע בתוצאות
מנוע החיפוש.

אז איך בעצם מתאימים את התמונות של המוצרים לקהל היעד הרלוונטי.

ראשית צריך להבין מי הקהל שאליו אתה פונה ורק לאחר מכן להכין את התמונה המתאימה ביותר לאותו קהל יעד.
לדוגמה: באתרי אופנה למשל התמונות חייבות להיות על גבי דוגמן/דוגמנית על מנת שנוכל לראות איך זה יושב על הגוף. פרסום של תמונת המוצר בלבד לא תהיה רלוונטית בנושא האפנה.

2. אתר מלא תוכן שאינו מסודר ומאורגן.

אנשים חושבים שככל שיעמיסו יותר תוכן
ככה האתר שלכם יעלה יותר בגוגל. זה לא באמת נכון! חוץ מהתוכן עצמו יש להבין כי
לסדר התוכן, מיקומו ואופן כתיבתו בעלי משמעות רבה. הסדר חייב להיות בצורה היררכית
מהחשוב יותר לחשוב פחות ובהתאם לקטגוריה המתאימה ביותר. תהליך הסידור חייב להתבצע בהתאם
לסוג המוצרים והשירותים שאתם מציעים תוך כדי התחשבות רבה במתחרים שלכם ובצעדים שהם
נוקטים בתהליך הקידום בגוגל.

מצד שני, חשוב לזכור שאין דרך ישירה ונכונה
בעת כתיבת תוכן. בכל שירות או מוצר יש תהליך שיתאים יותר או פחות ולכן יש לבצע
לרוב ניסוי ותהייה כדי להבין מה עובד יותר ומה עובד פחות

דוגמה:  נניח שיש לך בלוג רחב בתחום המיזוג אוויר. הפוסטים שלך מכילים חומר בתחום לגבי מזגנים, התקנות וכדומה אך בפועל אין שום אפקטי מכירתי או יצירה של אמון הגולש במוצר שאתה מוכר. ברגע שאין אימון אין עסקה. אתם מאמינים במוצר שלכם? תגרמו לגולש להאמין גם כן.

3. פילוח ומיקוד קהל יעד שאינו נכון.

פילוח שוק שאינו נכון פירושו שכל
העבודה הקשה בהקמה ותחזוקה של האתר יורדת לטמיון. ברגע שקהל היעד שלך הוא עסקי אתה
חייב לחשוב בצורה עסקית וכמובן הכתיבה והנראות של האתר חייבת לפנות לעסקים בצורה רשמית,
מסודרת ונכונה. קהל היעד הינו חלק חשוב ביותר בהקמת אתר ובניית תכנית אסטרטגית
שיווקית מתאימה. שורה תחתונה – חשבו לעומק מי קהל היעד הכי רלוונטי עבורכם ואל
תנסו לפלוש לכל הכיוונים – זה פשוט לא יעבוד!

אתה צריך לצייר פרספקטיבה נכונה,  אתה צריך לדעת מתי למכור ולמי למכור

דבר נוסף שאפשר לעשות זה לאסוף קבוצה
של כמה אנשים המתאימים להיעד הדמוגרפי שלך ולשאול אותם מה הם חושבים על העיצוב של
האתר שלך, הקטגוריות, שפת המכירות שלך, וכו'
תהליך בדיקה זה יכול לתת לך רעיונות לשיפור האתר. קח את המשוב שאתה מקבל ברצינות ויישם
אותו באתר.

4. האתר אינו רספונסיבי ואינו תואם לגלישה במובייל.

חשבו על זה ככה – היום 45% מהאנשים גולשים ורוכשים דרך המובייל. במידה
והאתר שלכם אינו עולה בצורה תקינה וברורה במובייל אתם מפספסים קהל לקוחות
פוטנציאלי עצום. הלקוח של היום מחפש אינטראקטיביות ושיתוף פעולה מצד האתר – ברגע שהוא
אינו תואם הוא לא יכול לחפש מוצרים מתאימים, לבצע הזמנה ואני מבטיח לכם שהוא ינטוש
את האתר דיי מהר.

קחו לעצמכם שעה ואף שעתיים תעברו על האתר ותראו אם הוא באמת נוח
במובייל – הרי אתם מפסידים פה הרבה כסף.

5. לא ניתן להגיע למוצרים בקלות ותהליך הרכישה ארוך ומייגע

לפעמים המוצרים שלך לא מוכרים כי לאנשים
קשה להגיע אליהם או שהם מתייאשים בתהליך ביצוע ההזמנה. שגיאות הללו יכולות להיגרם
על ידי מגוון רב של דברים החל מעיצוב אתר ברמה ירודה, או חוסר תשומת לב לחוויית
המשתמש. הרי אתם בונים אתר מכירות כדי למכור, לא ככה?

דבר נוסף שכדאי לעשות זה לנסות ולקחת
אדם שהוא פחות טכנולוגי להושיב אותו מול האתר ולתת לו להתנסות ולקנות, בתהליך אתה
תוכל לבחון היכן הוא מתקשה ומה יש לשפר. שים לב שישנם בשוק מספר דפדפנים שונים ולכן
כדאי לבצע את הבדיקה מהדפדפנים הנפוצים ביותר.

מיפוי זרימת משתמשים באמצעות גוגל
אנליטקס הוא רעיון טוב לבדוק מה קורה במקרה זה. אתה יכול לראות אילו אזורים באתר
שלך הם "חמים" יותר וגורמים תשומת הלב רבה יותר בקרב המבקרים.

סיכום והמלצות

כאשר האתר המכירתי שלך אינו עובד כפי
שציפית, ההנחה הראשונה שלך עשויה להיות שיש משהו לא בסדר במוצרים שלך. לעתים
קרובות, המוצרים שלך הם בסדר גמור – הבעיה היא איך שאתה מציג אותם. הרי זכור תהליך
הצגת המוצרים זה בעצם "איש המכירות" האינטרנטי שלך.

צוות האתר מומחה באופטימיזציה, ניהול ותחזוקת אתרי מכירות.

צרו איתנו קשר עוד היום ותיהנו מייעוץ ראשוני חינם בנושא אתר המכירות שלך.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מעוניין בשיחת ייעוץ ראשונית חינם לגבי העסק שלך?

השאר פרטים ואנו נחזור אליך בשעות הקרובות, מבטיחים!

לוגו ווב אקטיב - שיווק באינטרנט

חזרו אליי בבקשה לגבי
שיווק באינטרנט